Izleti, skupni pohodi, letovanja, dogodki in kultura

Sobota, 30. maj 2015, Velenje

2 dnevni izlet v ITALIJO in San Marino

Izleti, letovanja in kultura

Glavne destinacije:

Prvi dan (26.5.2015): PADOVA, RAVENNA, RIMINI (nočitev)

Drugi dan (27.5.2015): SAN LEO in SAN  MARINO

V četrtek 28.5.2015 ob cca 00:30 smo se, nekoliko utrujeni od vožnje, a zadovoljni in veseli, vrnili z nepozabno lepega izleta po Italiji in San Marinu.

Na izlet smo se odpeljali v torek, 26.5.2015 ob  4:00 zjutraj z AP Velenje. Preko Kranjske in Primorske smo vožnjo nadaljevali v Italijo, preko Fernetičev v smeri Benetk in se po nekaj urah vožnje, z vmesnimi postanki, približno ob 9:00, ustavili v PADOVI.  Čevljarskem mestu, kjer je bila leta 1222 ustanovljena prva univerza v rimo-katoliškem svetu.

Najprej smo se sprehodili preko čudovitega parka s kipi na trgu Prato della valle. Po starih, slikovitih ulicah smo prispeli do Cerkve svetega Antona Padovanskega. Značilnost te mogočne romarske cerkve so dela pomembnih umetnikov iz prav vsakega obdobja v zgodovini umetnosti. Sloviti Donatello  je vlil mogočen kip, ki stoji pred cerkvijo. Sprehodili smo se po ulici Via Rudena, Via del Santo, zavili na v ulico Via San Francesko in se na trgu Piazza Antenore ustavili pred grobnico v kateri je pokopan Trojanski junak Antenor, ki je po padcu Troje odšel v Italijo in na ozemlju Venetov ustanovil Patavij (Padova). Sprehod smo nadaljevali do deželne hiše (na trgu Piazza Erbe) , ki slovi po svoji ogromni plesni dvorani, ki smo si jo ogledali. Sledil je zaslužen pir, kavica, kak sendvič ali špageti.

Od tu ponoven daljši sprehod po ozkih ulicah s cvetočimi balkoni, do starega atletskega stadiona kjer je čakal naš bus.

RAVENNA je bila naša naslednja destinacija. Bizantinsko mesto,  »Ravenski čudež«, kot mu pravijo v  ustvarjalnemu obdobju med 5. in 10. stoletjem.

Ob približno 15:40 že šklocajo naše kamere, ki  kar preko zidu, (da prišparamo za pir), memorirajo podobo Teodorovega mavzoleja, pokritega z veličastno 13 metersko kapo (kupolo), izklesano iz enega kamnitega bloka. Mojstrovina izdelave in postavitve. Nato v bus in se odpeljemo v središče mesta.

Nadaljujemo z ogledi bazilike Sant’Apollinare Nuovo s  čudovitimi mozaiki si ogledamo Dantejev grob in cerkev San Francesco. V palači smo si ogledali rezbarjen slonokoščeni Maksimiljanov prestol-redka umetnina zgodnjega srednjega veka-top point našega obiska v Ravenni. Prestol je mešanica zgodnje krščanske umetnosti in zlate dobe bizantinske umetnosti. Ocenjujejo, da je bil prestol izdelan v sredini 6.stoletja (545–553). O tem ali je bil izdelan v Constantinopolu (sedaj Istambul) ali Alexandriji (Egipt) pa se še niso zedinili.  Sprehod še do Sant´Vitale z mavzolejem Galle Placidie. Cerkev je dal postaviti cesar Justinijan a vanjo ni nikoli vstopil.

Ravenna je priznana s strani UNESCA kot območje svetovne kulturne dediščine.

Še vožnja do Riminija in namestitev v hotelu ob morju. Obilna večerja nam je dvignila razpoloženje. Branimir nas prepriča, da si po večerji  ogledamo še mavzolej ljubezni, Malatestov tempelj, ki da je zelo blizu, nato pa na pivo. Obljubljen 15 minutni sprehod do obale kjer bi naj spili ta pir se raztegne na skoraj dve uri. Šele v hotelu si končno privoščimo pir.

Naslednji dan, takoj po zajtrku ob 8 h , nadaljujemo vožnjo v smeri  JZ, proti Apeninom,  do mesteca SAN LEO, ki je bilo nekoč samostojna cerkvena država, kot San Marino, a je samostojnost predalo papeški državi. Prelepo mestece je ohranilo srednjeveško podobo, ki je olepšana s slikovitim gradom na visoki pečini nad njim. Grad je bil papeška rezidenca in zapor. Sedaj je v njem muzej in veliko prostorov, ki so namenjeni za slikarske razstave in druge kulturne prireditve.

Dopoldne se je nadaljevalo z rahlim dežjem a smo se od gradu kljub temu sprehodili navzdol do starodavnega mesteca in se pred nadaljevanjem vožnje, žejni odžejali in lačni okrepčali. Do naše zadnje destinacije, Republike SAN MARINO, nas je ločilo le še nekaj kilometrov.

SAN MARINO je še danes svobodna republika, saj ni predal svoje suverenosti. Po slikovitem mestu smo se sprehodili mimo Palazze delo Governo, nadalje do cerkve in groba svetega Marina ter do obzidja s starodavnimi in čudovitim razgledom. Mesto je tudi prostocarinska cona, zato so nakupi ugodni. Prosti čas smo namenili predvsem individualnim ogledom in nakupom v lepih in dobro založenih trgovinicah. Nekateri pa so si raje ogledali obzidje s tremi lepo ohranjenimi gradovi na vrhu vzpetine. V srednjem gradu je tudi muzejska zbirka orožja, podobna kot na gradu SAN LEO.

Ti trije gradovi so simbolično zastopani tudi v grbu  Republike San Marino.

Ob približno15:00  pa še en polurni sprehod iz mesteca San Marino do parkinga. Vožnja proti domu, z vmesnimi postanki, je minila hitro. Pri  Bredi v Ajdovščini nas je čakala obilna večerja, v Velenje pa smo se vrnili naslednji dan (četrtek, 28.5.2015) ob cca 00:30.

Za nami je še en, nepozabno lep, 2 dnevni izlet.