Izleti, skupni pohodi, letovanja, dogodki in kultura

Torek, 22. maj 2018, Velenje

Izlet v Sarajevo 1

SARAJEVO-VALJEVO (3 dnevni izlet) - 1.750 km

Včeraj, 25.5.2018, ob 2:30, smo se vrnili s 3 dnevnega izleta. Deževalo je vsak dan a nismo bili nič mokri saj nam je tudi sonce sijalo vsak dan. Obetali si nismo veliko a dobili smo več, kot smo lahko pričakovali. Nič nismo bili lačni, še manj žejni. Malo utrujeni smo sicer bili a le od zabave in plesa. V udobnih posteljah in svežem gorskem zraku pa smo vasko noč sanjali sladke sanje in se zjutraj zbujali spočiti in polni moči. Bi lahko bilo še bolše? Ne, bolše sploh ne bi moglo biti saj je bilo ODLIČNO.

1.   DAN: 22.5.2018

Velenje-Sarajevo – Višegrad - Bela zemlja (Užice), Hotel Zlatiborska noč

Sredi noči, ob 00:10, smo z Velenjske AP krenili proti mejnemu prehodu Dobovec pri Rogatcu. Do tja smo potrebovali nekoliko več časa saj smo se morali že v Arji vasi ustaviti. Nekdo namreč ni do konca prebral programa. Če bi ga, bi vedel, da je pisalo: ZA POTOVANJE ZADOSTUJE (VELJAVNA) OSEBNA IZKAZNICA !” Kljub majhni zamudi smo na mejni prehod Dobovec prispeli dobre volje, ki nam je omogočala ohranjati mirno kri tudi ob daljšem  zastoju, ki je nastal na meji. Bojda neusklajenost podatkov na eni od osebnih izkaznic. Od tu dalje je šlo vse kot po maslu. Namestili smo se na svoje sedeže in skušali nekoliko zaspati. Ob 5:30 se je na obzorju prikazalo sonce in noč se je morala posloviti.

Le še 15 minut in vodičev glas “pripravite osebne izkaznice” je presekal relativno tišino v našem BUSu.

Ura je kazala 5:46. Čez mejo je šlo relativno hitro. Do Sarajeva nas je ločilo še cca 220 km. Sledili so: Derventa, Doboj; Maglaj (8:21), ob 9:07smo, najprej zavohali nato pa zagledali,  železarno v Zenici.  Kmalu zagledamo dimnik TE Kakanj. Visoko ki mu sledi pa že nakaže, da smo zelo blizu 1.cilja. Silva je hitela pospravljati škatle iz katerih je vso pot dišalo po keksih, šumele so prazne vrečke iz katerih nas je na poti zalagala Gordana z bomboni. Bilo je treba pospraviti tudi polomljene kozarce iz katerih smo pili sladko ali grenko pijačo. Hvala Silvi, ker je tako dobro skrbela, da so vsi darovi nekaterih članov našega kolektiva poskrbeli za temeljito dezinfekcijo in širjenje žil. Vsem dobrotnikom želimo še veliko zdravja in sreče. Ob 9:40 smo se ustavili na Petrolu, z namenom, da tudi odtočimo kar smo med potjo natočili.

10:52 je kazala ura ko smo zagledali močne oboke kamnitega Latinskega mostu (nekoč most Gavrila Principa), ki se dviga nad reko Miljacka. V bližini tega mostu je, na kresno nedeljo, 28.6.1914, Gavrilo Princip smrtno ranil prestolonaslednika Franca Ferdinanda in njegovo ženo Sofijo. Trenutek za tem zapeljemo mimo Mestne hiše in parkiramo BUS. Peš se usmerimo proti Baščaršiji kjer nas pričakajo naši gostitelji iz Gorenja. V ćevabdžinici PETICA nas pogostijo z okusnimi ćevabi in jogurtom. Vse skupaj zalijemo s pivom, se sprehodimo po Baščaršiji in nazaj na BUS. Ob 13:00 se odpeljemo iz Sarajeva v smeri Pal pod  Jahorino. Ob cca 14:40 smo se peljali skozi Goražde, ob 15:26  pa že občudovali znameniti višegrajski most, ki ga opisuje Ivo Andrić v romanu Na Drini čuprija. Sprehodili smo se skozi Andričgrad (znan tudi kot Kamengrad Emila Kusturice), ki so ga začeli graditi 28.6.2011 in dokončali na isti dan leta 2014 ob 100. obletnici zgoraj omenjenega atentata. Ob 16:40 smo bili ponovno na naših sedežih v BUSu, le pol ure zatem pa smo že zbirali osebne izkaznice za mejno kontrolo Republike Srbske. Postopek na tej meji nas je zadržal le 15 minut, v naslednjih 15 minutah pa smo že začutili svežino Nacionalnega parka TARA, ki je del Dinarskega pogorja. Okoli 18:00 smo prispreli do Hotela Zlatiborska noč, utrujeni a veseli, da nas čakajo le še večerja, tuš in postelja. Uspešno zaključen dan je bil dober navdih za nadaljevanje naše turneje naslednji dan.