Izleti, skupni pohodi, letovanja, dogodki in kultura

Četrtek, 24. maj 2018, Velenje

Izlet v Sarajevo 3

3.   DAN: 24.5.2018

Kadinjaća, spominsko obeležje – Bajina Bašta, BB destilerija – Valjevo, tovarna Gorenje d.o.o. Valjevo - Velenje

Ob 9:00 smo zapustili hotel in se odpeljali v smeri Užic, nato pa v smeri Bajine Bašte. Med potjo smo se ustavili na Kadinjaći in si ogledali spominsko obeležje kjer je na začetku 2. svetovne vojne potekala bitka, ki je bila bolj podobna žrtvovanju kot pa boju za obrambo. Bitka se je odvijala v sklopu prve sovražnikove ofenzive 29.11.1941. V bitki je padel celoten Užiški delavski bataljon in še nekaj drugih partizanskih odredov. Namen bitke je bil zaščita Vrhovnega štaba NOB, ki se je umikal iz Užic proti Sanđaku. Ta spomenik borcem Kadinjaće je odkril Tito leta 1979, ko jih je tudi odlikoval kot narodne heroje.

Ob 10:05 smo nadaljevali vožnjo do Bajine Bašte, kamor smo prispeli ob cca 10:45. Ustavili smo se z namenom, da si ogledamo zelo znano destilarno BB, ki deluje v okviru firme PRIVREDNO DRUŠTVO ZA PROIZVODNJU RAKIJE BB KLEKOVAČA d.o.o Bajina Bašta. Zaposlenih je 8, letno pa napolnijo okoli 150.000 steklenic različnih vrst žganja. Brez degustacije seveda ni šlo. Tudi brez trgovinske menjave ne.

Naredili smo nekaj fotk in se ob cca 12:30 poslovili od Bajine Bašte. Krajši čas smo se vozili po desnem bregu reke Drine (na drugi strani je BiH) nato pa serpentinasto v hrib, Svojdrug, Ovčinja itd. Drina je bila z višine videti vedno ožja in je kmalu izginila iz našega vidnega polja. Hribi povsod okoli nas. Malo gor malo dol in tako naprej. Opazujemo dežne kaplje, ki polzijo po oknih našega BUSa. Vidljivost slaba nato boljša itd.

Ob cca 13:30 smo pod nami zagledali veličasten jez STUBO-ROVNI, ki so ga začeli graditi že leta 1988, dokončali pa šele leta 2015 ( od leta 1991 do 2001 so bila dela prekinjena). Nahaja se med vasema Stubo in Rovni, približno 15 km od Valjeva. Jez je namenjen oskrbovanju s pitno vodo za Valjevo in še 5 drugih mest v okolici. To akumulacijsko jezero je nastalo z zajezitvijo reke Jablanice in Sušice. Jez je širok 450 m in visok 75 m. V jezeru je cca 50 milionov m3vode.

13:55 je kazala ura, ko smo zagledali tablo vasi Sedlari, dobrih 5 minut kasneje VALJEVO, OB 14:10 pa

nas je prijazno potdravil bel 3D napis gorenje, ki krasi pastelno zeleno-sivo pročelje tovarne v Valjevu. Le 20 minut kasneje sedimo v učilnici kjer nam g. Krenker in g.Turnšek na kratko predstavita tovarno. Sledil je ogled obeh proizvodnih obratov tovarne hladilno-zamrzovalnih aparatov, kjer izdelajo skoraj en milijon aparatov letno. Obisk v Valjevu smo zaključili s kosilom na vrtu znamenite restavracije LOVSKI DOM in se ob 17:40 odpeljali proti domu.  V Velenje smo prispeli v petek, 25.5.2018, ob 2:30.

Vsem udeležencem izleta se zahvaljujemo za potrpežljivost in dobro voljo, ki ste ju prispevali, da je izlet lahko uspel tako kot vsi doslej.